Let's go to Singapore!

7 februari 2017 - Singapore, Singapore

Na 12 maanden aftellen was het dan eindelijk zo ver, samen naar de andere kant van de wereld reizen! En als je dan toch een tussenstop in Singapore maakt, waarom zou je daar dan ook niet even de cultuur proeven!

Om 10.25 vertrokken we vanaf Schiphol naar Singapore. Deze reis heeft uiteindelijk ongeveer 12 uur geduurd en zijn om 05.00 (locale tijd in Singapore) geland. De temperatuur op het vliegveld was nog redelijk koel en dachten dat het misschien buiten ook wel een beetje mee zou vallen.. maar van 5 graden in Nederland naar 28 graden in Singapore was toch wel een groot verschil! Uiteindelijk zijn we met de taxi naar het hotel gereden en onderweg super veel leuke tips gekregen van de taxi chauffeur. Een oprechte man, een voorbeeld voor veel andere taxichauffeurs. We zijn gelijk de stad ingegaan om alles te bekijken. Toch kom je er achter dat zo;n reis best wel vermoeiend is en zijn we maar op tijd terug gegaan naar het hotel.

De tweede dag zijn we samen met Joan en Nick op pad gegaan. We hadden inmiddels een beetje uitgezocht wat we graag wilden zien en hebben dat lijstje mooi af kunnen werken. Aan het begin van de dag kwamen we mensen in leeuwen kostuums tegen die langs gingen bij allemaal winkeltjes en een zo gehete ''lion dance'' opvoerde. Dit hoort bij het Chinese nieuw jaar en verjaagt boze geesten en brengt geluk en voorspoed (Dit jaar is het jaar van de Haan). Verder hebben we een tempel (The golden Tooth Temple)  bezocht en een ceremonie van het boeddhisme mogen meemaken. Voordat je de tempel binnen mocht moest je je schoenen uit doen en je knieën en schouders bedekken. Het was erg indrukwekkend om dit allemaal van dichtbij te mogen zien!

Daarna zijn we naar Garden by the Bay geweest, een groot sustainable park midden in Singapore. In dat park staan allemaal grote bomen die het hele park voorzien van energie. In dat park was een overdekte koepel met daarin een waterval en een tropisch klimaat. Het was heerlijk verkoelend om daar even rond te lopen.

Aan het einde van de dag zijn we naar Lau Pa Sat gelopen, een food market midden tussen alle wolkenkrabbers. Een plek waar veel locals komen tijden hun pauze. Hier hebben we echt het lokale eten kunnen proeven.

Uiteindelijk dus een heel goede indruk gehad van Singapore, een moderne, schone en veilige stad. Alles was makkelijk en goed te bereiken en de lokale bevolking was altijd bereid om hulp te bieden. Nu op naar de volgende bestemming, BALI !!!

*** Ooit van plan om naar Singapore te gaan, die hierboven genoemde locaties zijn zeker aanraders!

1. Nicole:
    7 februari 2017
    Hoi daar!

Wat een leuke eerste reisblog! Ik zal ze zeker gaan volgen, ben erg benieuwd wat jullie daar allemaal uitspoken :) Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin, dit zal vast de komende maanden zo blijven vermoed ik. Hopelijk gaan jullie meer van dit soort verhalen schrijven zodat wij hier vanuit het koude Nederland kunnen mee genieten met jullie avonturen. Hoe is de eerste schooldag bevallen?
    Leuk om die foto's te zien, krijg je toch een beter beeld van de tekst.
    Liefs Nicole xx
  2. Liesbeth Klaarenbeek:
    7 februari 2017
    Wow, leuk om te lezen hoe het jullie daar vergaat! Geniet... genieten wij hier een beetje mee
  3. Heleen:
    8 februari 2017
    Gaaf hoor!! Stiekem wel een beetje jaloers! Enjoy!